Google probramma’s
Wat is Website-optimalisatie en waar kan je beginnen? Wanneer u een website maakt of werkt aan de optimalisatie van een bestaand webplatform, Google geeft een mogelijkheid om informatie snel bij te werken, de bruikbaarheid te verbeteren en de conversieratio effectief te verhogen uw leven veel gemakkelijker.
Er zijn verschillende services die helpen bij het verbeteren van SEO, evenals ontwerp-, technische en analytische aspecten.
Google heeft veel gratis tools die u kunnen helpen om uw website te verbeteren en de rangorde te vergroten. Als u uw website effectiever wilt maken, vergeet dan niet om deze tools te gebruiken, aangezien Google ze zelf gebruikt om uw plaats in de zoekopdracht te definiëren. Elk website-optimalisatietool van Google dat in de onderstaande tabel wordt genoemd, is een must voor website eigenaren, marketing- en SEO-specialisten.
Google analytics
Kenmerk;
- Monitor websiteverkeer.
- Maak gebruik van de dynamiek van websiteconversie en stel evenementen in.
- Volg nieuwe website-gebruikers, hun leeftijd, locatie en de tijd doorgebracht op een website.Volg gebruikersgedrag en klantreis.
- Definieer de meest voorkomende verzoeken om uw site te vinden.
HOE TE GEBRUIKEN
- Account aanmaken.
- Maak een bron voor gegevensverzameling.
- Rapportage instellen.
- Volg de aanwijzingen en tips die het systeem u laat zien, het is vrij eenvoudig.
Google zoekconslole
Kenmerken;
- Zorg ervoor dat crawlers uw site zien en scannen.
- Detecteer indexeringsproblemen en vraag om herhaalde indexering.
- Analyseer en schat het websiteverkeer van Google Zoeken.
- Ontvang meldingen over indexeringsproblemen, spam, etc.
- Responsieve ontwerpproblemen oplossen.
- Beheer de laadsnelheid van websites.
HOE TE GEBRUIKEN
- Voeg een website toe aan Search Console en bevestig deze.
- Stel de nodige rapporten op.
Pagespeed inside
KENMERKEN
- Analyseer de dynamiek van het laden van pagina’s.
- Detecteer huidige problemen.
- Ontvang tips en aanbevelingen voor verbetering.
HOE TE GEBRUIKEN
- Open de pagina van de service.
- Voer de URL in van een pagina waarover u meer wilt weten.
- Klik op ‘Analyseren’.
Mobiel vriendelijkheid test
KENMERKEN
- Controleer of een pagina correct wordt weergegeven op verschillende apparaten.
- Meer informatie over mogelijke problemen met de bruikbaarheid.
- Ontvang aanbevelingen voor het verbeteren van de gebruikerservaring.
HOE TE GEBRUIKEN
- Open de pagina van de tool.
- Typ of plak het URL-adres dat u wilt controleren.
- Klik op een knop om de resultaten te krijgen.
KENMERKEN
- Geef uw bedrijf weer bij Zoeken en Kaarten.
- Ontvang rapporten over hoeveel gebruikers hebben gebeld, een website hebben geopend of op “Routebeschrijving” hebben geklikt.
- Voer snel updates uit wanneer dat nodig is, verstrek alleen relevante contacten en gegevens.
- Communiceer met klanten en potentiële klanten.
- Breid uw online aanwezigheid uit.
HOE TE GEBRUIKEN
- Open de Google Mijn Bedrijf-pagina om in te loggen of te registreren.
- Registreer uw bedrijf of bedrijf.
- Bevestig de informatie.
- Optimaliseer de informatie zodat klanten u snel kunnen vinden.
Google meldingen
KENMERKEN
- Volg de concurrenten en interessante onderwerpen.
- Stel e-mailmeldingen in Gmail in.
- Ontvang rapporten op basis van de gegevens van Google.
HOE TE GEBRUIKEN
- Open Google Alerts.
- Voer een onderwerp / onderwerp in dat u wilt volgen.
- Zet het verzoek tussen “quotes” om exacte overeenkomsten te zoeken of voeg +/- toe om specifieke gerelateerde criteria toe te voegen of te vermijden.
- Stel de parameters in waarover u meer wilt weten.
KENMERKEN
- Ontdek de frequentie van een aanvraag in relatie tot taal en regio.
- Vergelijk de populariteit van verschillende aanvragen.
- Vind populair nieuws en items waarnaar mensen zoeken.
- Volg het gedrag van uw doelgroep.
- Analyseer de dynamiek van zoekopdrachten binnen een bepaalde tijd.
- Vind nieuwe markten of niches.
- Vind ideeën voor inhoud.
HOE TE GEBRUIKEN
- Open Google Trends-pagina.
- Voer uw aanvraag in een zoekrij in.
- Bekijk schema’s en afbeeldingen.
- Stel filters in die voor u interessanter zijn.