Een eenvoudige site moet ook een goede eerste indruk geven
Wij krijgen soms de vraag om een eenvoudige website te bouwen.
Wat de meeste mensen vergeten is dat iedere webpagina moet worden gezien als een kans om nieuwe klanten aan te trekken naar uw website.
Vaak is de website het eerste wat nieuwe potentiele klanten zien. Als deze indruk dan slecht is gaan ze waarschijnlijk naar de volgende aanbieder.
Wat naar mijn idee in ieder geval nodig is zijn de volgende menu-items;
• Home
• Over ons
• Wat we doen
• Contact
• Getuigenissen /portfolio
• Reacties van klanten
Daarnaast kan de site uiteraard uitgebreid worden met op maat gemaakte bladzijden.
Denk aan formulieren, specifieke informatie van uw bedrijfstak, fotoboek, etc. e
Eenvoudig websiteontwerp is veruit de beste strategie voor websiteontwerp. Dit feit wordt ondersteund door ontelbare studies en focusgroepen. Vereenvoudiging van uw websiteontwerp kan het verschil maken tussen succes of falen als het gaat om de website van uw bedrijf!
Je hebt waarschijnlijk de uitdrukking ‘werk slimmer, niet harder’ gehoord. Eenvoudig websiteontwerp is de slimme strategie als het gaat om het bouwen van de website van je bedrijf. Het kost niet alleen minder tijd om een eenvoudige, georganiseerde, gestroomlijnde website te ontwikkelen, maar het kan ook uw conversies maximaliseren!
Effectief website-ontwerp gaat over zoveel mogelijk communiceren met zo min mogelijk elementen.
De site moet ook getest worden voor de diversen verschillende browsers, en apparaten.
Eenvoudig websiteontwerp krijgt meer conversies
Studie na studie heeft bewezen dat eenvoudig websiteontwerp tot meer conversies leidt dan ingewikkelde websites met overmatige versiering. Veel e-commerce winkeleigenaren melden zelfs een enorme omzetstijging na het vereenvoudigen van hun websites.
Het kan verleidelijk zijn om te proberen de verkoop te bevorderen door alle toeters en bellen eruit te halen, maar te hard proberen kan juist het tegenovergestelde effect hebben. Mensen vinden het niet leuk als ze het gevoel hebben dat iemand hen iets probeert te verkopen.
Opvallende websites drijven conversies vaak weg. Ondertussen laten minimalistische sites bezoekers toe om gemakkelijk aankopen te doen of belangrijke informatie te vinden zonder het gevoel te hebben dat iemand actief probeert dit te doen. Dit wil niet zeggen dat uw website geen afbeeldingen, video’s of opvallende kleuren mag bevatten. In plaats daarvan moet u deze elementen spaarzaam gebruiken en op manieren die de belangrijkste conversiepunten markeren, zoals knoppen voor ’toevoegen aan winkelwagentje’, leadformulieren , abonnementen voor nieuwsbriefabonnementen of ‘contact met ons opnemen’.
Een visueel aantrekkelijk kleurenschema en wat lettertypevariatie om de webpagina interessant te houden is heel erg trendy. , het algehele eenvoudige website-ontwerp en het gebrek aan buitensporige versieringen stelt gebruikers in staat om op de grootste, gemakkelijkst te vinden knop te klikken om contact op te nemen met een van onze specialisten op het gebied van bedrijfsontwikkeling advertenties op sociale media. Deze pagina is geoptimaliseerd voor conversies.
U wilt u bezoekers niet afleiden
Als u meer verkopen wilt, overweeg dan om uw website te optimaliseren door onnodige details te verwijderen die gebruikers kunnen afleiden van de belangrijkste conversiepunten. Leer ook hoe u witruimte effectief gebruikt om een visueel aantrekkelijke website te maken die zowel professioneel als gemakkelijk te navigeren is. Eenvoudig websiteontwerp legt de focus van uw site op de conversiepunten zonder veel ruimte te laten voor gebruikers om weg te dwalen, waardoor de verkoop wordt gestimuleerd.
Wanneer u te veel verschillende dingen biedt waar mensen op uw website naar kunnen kijken en mee kunnen werken, kan dit voor veel verwarring zorgen. Gebruikers weten misschien niet waar ze moeten zoeken of waar ze moeten beginnen als het gaat om het navigeren op uw site. Eenvoudig websiteontwerp stelt u in staat om de ogen van gebruikers langs uw website te leiden met effectief gebruik van witruimte en duidelijke navigatiehulpmiddelen.
Eenvoudigere ontwerpen spreken de verwachtingen van gebruikers aan
Mensen hebben bepaalde verwachtingen voor de lay-out van specifieke soorten websites. Is het je opgevallen dat de meeste van je favoriete e-commercesites zeer vergelijkbare lay-outs hebben? Dat komt omdat ze het verwachte lay-outpatroon volgen om conversies te maximaliseren. Als uw websitebezoekers al precies weten waar ze moeten klikken om naar de gewenste locatie op uw site te gaan, zelfs als ze uw site nog nooit eerder hebben bezocht, hebben ze meer kans om te converteren naar klanten.
Eenvoudig websiteontwerp is universeel aantrekkelijk
Een onderzoek van Google heeft aangetoond dat visueel complexe websites consequent als minder aantrekkelijk worden beoordeeld dan websites met eenvoudig websiteontwerp. Een eenvoudig websiteontwerp is in staat om snel vertrouwen te vestigen bij uw websitebezoekers. Ondertussen zien websites die te veel afbeeldingen of verschillende kleuren en lettertypen bevatten er vaak spam uit.
Het maakt niet uit wie uw doelgroep is, ze zijn eerder in staat om uw website te vertrouwen en gemakkelijk te navigeren als deze een minimalistische stijl heeft. Oudere doelgroepen kunnen soms moeite hebben met het lezen van mooie lettertypen, tekst over felgekleurde achtergronden en zware blokken tekst zonder veel witruimte. Op dezelfde manier wordt een jonger publiek nog meer afgeleid door een overvloed aan afbeeldingen en video’s. De beste manier om uw website voor alle doelgroepen te optimaliseren, is deze te vereenvoudigen.
Eenvoudige websites worden sneller geladen
Snelle laadtijden zijn absoluut noodzakelijk, niet alleen voor een geweldige gebruikerservaring, maar ook voor goede SEO-rankings . Volgens de experts verlaten gebruikers meestal websites die langer dan drie seconden nodig hebben om te laden. Dat lijkt misschien niet veel tijd, maar in het digitale tijdperk zijn mensen gewend informatie te verwachten met een klik op de knop. Wachten op het laden van een webpagina is geen optie.
Bovendien gebruikt Google sitesnelheid als onderdeel van hun rankingalgoritme voor zoekmachineoptimalisatie. Hoe sneller uw website kan laden, hoe hoger deze zal rangschikken als resultaat wanneer mensen op aangesloten trefwoorden zoeken . Een eenvoudige en goed georganiseerde websitestructuur kan wonderen doen om de Google-zoekmachine ranking van uw website te verbeteren.
Eenvoudig websiteontwerp ziet er professioneel en betrouwbaar uit
Schoon, eenvoudig websiteontwerp legitimeert uw bedrijf. Het schept vertrouwen en maakt het waarschijnlijker dat gebruikers op een later tijdstip terugkeren naar uw site. Uit een peiling in 2017 bleek dat 48% van de mensen de geloofwaardigheid van een bedrijf bepaalt op basis van het ontwerp van de website. De overgrote meerderheid van internetgebruikers meldt zelfs dat de presentatie van een website rechtstreeks van invloed is op de mate waarin ze een bedrijf vertrouwen.
Dus hoe bereik je deze mooie, maar eenvoudige stijl op je eigen website? Het antwoord is witruimte. Witruimte is alle lege ruimte op uw website die zowel in marges als tussen woorden, letters, afbeeldingen en koppen wordt weergegeven. Effectief gebruik van witruimte helpt gebruikers zich op één stuk van uw website tegelijk te concentreren, waardoor het conversieproces wordt gestroomlijnd.
Eenvoudig websiteontwerp is eenvoudig aan te passen
Hoe complexer uw website is, hoe meer mogelijkheden er zijn om dingen mis te gaan. Ook kan het maken van updates voor een zeer gedetailleerde site een nachtmerrie zijn. Door de code van uw website schoon en eenvoudig te houden, kunt u of uw webontwikkelaar talloze uren in de toekomst besparen wanneer onderhoud aan uw website noodzakelijk wordt.
Uiteindelijk komt er een moment dat je updates op je website moet aanbrengen. Of u nu een bug wilt repareren of nieuwe informatie wilt toevoegen, hoe eenvoudiger uw website-ontwerp is, hoe gemakkelijker het is om die updates te maken. Eenvoudig websiteontwerp is niet alleen belangrijk voor gebruiksvriendelijke navigatie en conversie-gecentreerde lay-out, het is ook noodzakelijk voor eenvoudig routineonderhoud!
Eenvoudig website-ontwerp is effectief gebleken
Er is een reden waarom de meeste grote merken hun logo’s de afgelopen jaren hebben vereenvoudigd. Eenvoudige ontwerpen zijn betere ontwerpen! Bekijk de onderstaande afbeeldingen om te zien hoe enkele van ’s werelds populairste merken hun logo’s in de loop der jaren hebben vereenvoudigd.
U kunt dezelfde ontwerp-vereenvoudigingsideeën aanpassen aan de website van uw bedrijf! Merk op hoe Google is overgeschakeld van een serif-lettertype naar een schreefloos lettertype? Dit komt omdat zonder serif-lettertypen de meeste mensen gemakkelijker te lezen zijn, omdat ze eenvoudiger zijn. Dropbox en Spotify hebben er allebei voor gekozen om tekst uit hun logo’s te verwijderen, omdat de afbeeldingen voor zichzelf spreken. Breng indien mogelijk informatie op uw website over via afbeeldingen of infographics in plaats van grote blokken tekst. Zolang de afbeeldingen niet te ingewikkeld zijn, kan dit een geweldige manier zijn om een webpagina te stroomlijnen en meer mensen aan te moedigen om daadwerkelijk naar de informatie te kijken die u verstrekt.